Background Image

Reglament de la “MITJA MARATÓ” 2022

L’Ajuntament de Vilafranca del Penedès i l’Associació de Veïns de l’Espirall organitzen la 43a Mitja Marató “l’Espirall” a Vilafranca del Penedès.

1. FORMAT DE LA CURSA PER A L’EDICIÓ 2022 DE LA MMEV

La cursa està oberta a tothom que accepti i respecti el present Reglament.

El mínim d’edat per participar a la prova són 16 anys. Els menors de 18 anys hauran d’adjuntar a l’hora de fer la inscripció o fer arribar a l’organització l’autorització signada del pare, mare i/o tutor legal en el moment de fer la inscripció o a través del correu electrònic esports@vilafranca.org.

2. DADES BÀSIQUES DE L’ORGANITZACIÓ

Data: diumenge 20 de novembre de 2022.
Hora de sortida està fixada a les 10:30 hores.
La sortida i l’arribada estarà ubicada al carrer de Baltà de Cela, davant de l’Espai Jove la Nau. –Barri L’Espirall–
El temps màxim per completar el recorregut és de 2 hores i 30 minuts.
En cas de superar aquest temps i continuar a la cursa, restarà sota la responsabilitat del corredor/a.
Inscripcions: Les inscripcions seran únicament online, de l’1 d’octubre a l’1 de novembre.
Les inscripcions estan limitades a un màxim de 2.000 atletes.

Llicència d’Activitat Física

En el moment de realitzar la inscripció és obligatori fer constar el DNI per tal que l’organització pugui contractar, a través de la Federació Catalana d’Atletisme, la llicència d’activitat física corresponent a la persona inscrita. Aquesta llicència, que és d’àmbit català i està adreçada a atletes que NO tinguin tramitada cap altra llicència, és obligatòria per a la participació en curses de fons i té vigència d’un dia, concretament per a la data de la realització de la cursa per a la qual s’hagi tramitat (d’acord amb el Decret 58/2010, de 4 de maig de les Entitats Esportives de Catalunya)

Pitral i cronometratge

El pitral és personal i intransferible. El canvi de pitral suposa la desqualificació. Queda totalment prohibit entrar al recinte d’arribada sense pitral.

Distància i recorregut

La distància de la cursa està fixada en 21.097,5 metres, que correspon a la distància certificada i homologada per la Federació Catalana d’Atletisme per a les curses catalogades com a Mitja Marató.
La sortida i l’arribada estarà ubicada al carrer de Baltà de Cela, davant de l’Espai Jove la Nau. –Barri L’Espirall–
No està permesa la utilització de mitjans mecànics per a la realització d’aquesta.
Els únics vehicles que podran seguir la cursa seran els expressament autoritzats per l’organització.
Tots els corredors estan obligats a seguir en tot moment el circuit, que està senyalitzat i autoritzat convenientment. En cas contrari, l’organització procedirà a la desqualificació de qui ho infringeixi.
Els jutges de la Federació Catalana d’Atletisme vetllaran pel compliment de les normes.

Preu

10 € per participant (inclou la participació, tots els serveis de la cursa, l’obsequi de participació, premi “finisher” (només si es pren la sortida de la cursa) i premis per classificacions.
Els participants al Campionat de Catalunya Universitari de Mitja Marató, inscrits a través de la seva pròpia universitat tindran la inscripció gratuïta.
Un cop feta la inscripció, l’organització no retornarà el seu import excepte que la prova s’hagi de suspentre per motius sanitaris.

Fira del corredor

No hi haurà “Fira del corredor” presencial. L’entrega del dorsal i l’obsequi s’enviarà per missatgeria (amb un cost de 3€), o es podran recollir del 14 al 19 de novembre al Complex Aquàtic (de dilluns a diumenge, en els horaris d’obertura de la instal·lació).
El dia de la cursa s’establirà un sistema telemàtic d’informació, resolució d’incidències i atenció personalitzada als participants, per via telefònica i missatgeria. L’atenció estarà operativa des de dues hores abans de l’inici de la primera sortida fins una hora després de l’arribada del darrer participant.

3. AVITUALLAMENTS

L’organització ha establert 5 avituallaments al llarg de tot el recorregut (4 punts de líquid i 1 punt de líquid i sòlid).
L’avituallament de l’arribada inclourà aliment líquid i sòlid. En aquest punt també s’entregarà un val per recollir el premi “finisher” als participants.

4. OBSEQUIS

Obsequi per a cada atleta participant: un tubular de coll multifuncional amb disseny commemoratiu de la MMEV 2022. S’enviarà prèviament mitjançant missatgeria als domicilis dels i de les inscrites que ho hagin sol·licitat, juntament amb el dorsal amb un cost addicional de 3€ o es podrà recollir al Complex Aquàtic en els dies establerts.
Premi “finisher” per a tots els participants que prenguin la sortida de la cursa: dessuadora de disseny commemoratiu. Es lliurarà a l’arribada a la zona de l’avituallament final.

5. PREMIS

Només es realitzarà acte de lliurament de premis el dia de la cursa als tres primers classificats de la categoria general i del Campionat de Catalunya Unoversitari de la Mitja Marató de gènere masculí i femení. La resta de premis es rebran al domicili.

  1. General. Trofeu pels 3 primers de la general. M/F.
  2. Al 1r classificat i a la 1ª classificada de cada any de naixement, de totes i tots els participants de la mitja marató.
  3. Campionat de Catalunya Universitari de la Mitja Marató. Per membres de les comunitats universitàries catalanes i centres adscrits.

Classificació en minuts a temps real al web de la Mitja Marató Espirall – Vilafranca.

6. RECLAMACIONS

Les reclamacions han de formular-se, per escrit, a l’organització i al Jutge Àrbitre de la FCA, amb un límit de 30 minuts després d’haver-se fet públics els resultats o un cop ocorregut l’incident. Per a aquesta, caldrà fer un dipòsit de 30 euros, que seran retornats en cas de ser acceptada la reclamació.
La decisió de l’organització serà inapel·lable.
“Aquesta cursa es regeix pel reglament oficial de la comissió de curses de fons de la Federació Catalana d’Atletisme”.

7. ALTRES SERVEIS

  1. Servei d’informació i atenció als participants durant el dia de la cursa a l’interior de la Nau.
  2. Punts d’informació mòbils i presencials a l‘aire lliure en l’entorn de la zona de sortida/arribada.
  3. Servei de guarda-roba.
  4. Servei mèdic i d’atenció sanitària a la zona de sortida i arribades.
  5. Assegurança d’accidents inclosa amb la inscripció.
  6. Accés lliure al servei de vestidors i ús de piscines del Complex Aquàtic. L’accés al servei de vestidors (amb possibilitat d’ús armariets individuals) del Complex Aquàtic estarà disponible el dia de la Mitja Marató en horari especial des de les 08:30 h del matí fins les 15:00 h del migdia.
  7. Servei de fisioteràpia. Un cop finalitzada la cursa els participants podran demanar hora pel servei identificant-se amb el dorsal.

8. PLANIFICACIÓ

  1. Inici del període d’inscripció: 12-19 de setembre de 2022
  2. Finalització del període d‘inscripció: 1 de novembre de 2022
  3. Període d’organització prèvia de la MMEV: A partir del 2 de novembre de 2022
  4. Període de muntatge d’espais i circuit: A partir del 14 de novembre de 2022
  5. Data de la cursa: 20 de novembre de 2022
  6. Període de desmuntatge d’espais i circuit: del 21 a 25 de novembre de 2022

Les mesures que estableix aquest protocol podran modificar i adaptar d’acord amb l’evolució de les condicions epidemiològiques, de les mesures i de les recomanacions dictades per les autoritats sanitàries així com de l’Administració esportiva i de les modificacions en el marc legal vigent. En el supòsit que en la data de la cursa no es puguin garantir les mesures sanitàries i normatives que siguin que siguin d’aplicació, la cursa es suspendrà.

9. MESURES DE PROTECCIÓ DE LES PERSONES AMB PARTICIPACIÓ DIRECTE A LA MMEV

S’aplicaran mesures de protecció a totes les persones directament implicades en la cursa: organització, col·laboradors, participants, etc.

10. EL DIA DE LA CURSA.

  1. En el “dossier del corredor” es comunicaran les zones d’aparcament adequades per evitar aglomeracions i les zones urbanes que quedaran tallades al trànsit per la cursa de les 09:30 a les 14:15 h.
  2. Els participants disposaran d’accés lliure al servei de vestidors del Complex Aquàtic (situat a la zona esportiva municipal, a 1,5 km de la zona de sortida i amb molta capacitat d’aparcament), de totes formes s’aconsella portar la roba esportiva ficada des de casa.
  3. L’accés al servei de vestidors (amb possibilitat d’ús d’armariets individuals) del Complex Aquàtic estarà disponible des de les 08:30 h fins les 15:00 h. Al finalitzar la cursa també podran fer ús del servei de piscina, saunes i hidromassatges de la mateixa instal·lació.
  4. Es recomana no arribar a la zona de sortida amb molta antelació per evitar aglomeracions.
  5. El punt d’informació per als participants no serà presencial. El dia de la cursa s’establirà un sistema telemàtic d’informació, resolució d’incidències i atenció personalitzada als participants, per via telefònica i missatgeria. L’atenció estarà operativa des de les 9:00 h. fins les 14:30h. A més a més, s’establirà 1 punt d’informació mòbil i presencial a l‘aire lliure en l’entorn de la zona de sortida/arribada.
  6. A la zona de sortida/arribada s’ubicaran els següents serveis presencials:- servei de guarda-roba i servei de fisioteràpia (a l’espai de “La Nau”).
  7. L’organització disposarà d’un equip de persones que es desplaçaran per la zona de sortides/arribades vetllant pel compliment del present protocol i informant a les persones que obviïn les mesures de protecció general i que estableix aquest protocol.

11. VOLUNTARIAT COL.LABORADOR AMB L’ORGANITZACIÓ

  1. Els voluntaris es repartiran en funció de les tasques establertes i, en cas de fer-ne més d’una, es distribuiran amb grups similars. Es definirà un protocol específic per cada una de les tasques establertes el qual s’entregarà a qui se li delegui cada tasca.
    1. Muntatge i desmuntatge de sortida i arribada.
    2. Muntatge i desmuntatge del circuit.
    3. Controls als carrers de Vilafranca i camins i punts conflictius fora de la ciutat.
    4. Servei de guarda-roba.
    5. Controls de sortida de la cursa.
    6. Muntatge i desmuntatge dels avituallaments.
    7. Servei d’avituallament km5.
    8. Servei d’avituallament km 10 i km 15 i arribada cursa jove.
    9. Servei d’avituallament arribada, i entrega dessuadores finishers-
    10. Controls arribada de la cursa.
    11. Atenció al corredor (informació i incidències).
  2. Els voluntaris aniran amb uniforme específic que se’ls facilitarà dies abans de l’esdeveniment per tal que puguin arribar al lloc de l’esdeveniment amb aquest ja posat.

12. PROTECCIÓ DE DADES

Per als participants de la Mitja Marató “L’Espirall” Vilafranca.
D’acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, les dades personals que es facin constar en aquest formulari o document poden ser incorporades i tractades, si escau, al fitxer (automatitzat o no) corresponent creat per aquest Ajuntament. Les dades podran utilitzar-se per a les comunicacions de l’Ajuntament amb la persona interessada, i no podran ser cedides a tercers, tret dels supòsits previstos en la llei o, d’acord amb ella, en l’acord de creació del fitxer. Es poden exercir per escrit, davant l’Ajuntament, els drets d’accés, rectificació, cancel·lació i oposició.
Drets d’imatge
El fet de fer la inscripció a la Mitja Marató “L’Espirall” Vilafranca autoritza expressament a l’organització i els seus patrocinadors a utilitzar gratuïtament les imatges, fixes i/o en moviment, de les persones participants, perquè puguin aparèixer publicades a la pàgina web de cada cursa, i altres webs relacionades o qualsevol altre mitjà de difusió, incloses les xarxes socials. Aquestes imatges poden figurar en tot tipus de suport gràfic conegut o desconegut, així com en materials de promoció o publicitari produïts i difosos a tot el món, durant el període màxim establert per la legislació actual i futura, els reglaments i els tractats en vigor, incloent-hi la possible pròrroga un cop finalitzat el període previst.